lördag 31 maj 2008

Värmebölja, bad o vattenapportering

Det har plötsligt blivit riktigt varmt och skönt. Någon sa att det ska bli finaste sommaren på 150 år - kanske det stämmer? I alla fall for matte och jag iväg för att sola och bada. Vi hittade en liten sjö uppe i skogen ovanför Mårdshyttan någonstans och där hade vi en liten strand alldeles för oss själva. Jag gick på upptäcksfärd, matte solade lite och sen badade vi båda 2. Vi hade med en grill och fixade korv som jag också fick smaka av. Matte kastade en liten dummy/flytleksak som jag med glädje apporterade! Dock inte längre ut än att jag kunde gå, men sen sprang jag fram och tillbaka och tyckte det var skönt att svalka mig.
Jag älskar sol!! kan inte säga det nog. Är en riktig solhund. Sen vill jag gärna jaga myror....och då orkar jag liksom inte ta med bak-kärran utan låter den släpa efter medan jag går med frambenen....
Hittade en finfin sten att sitta på. Fick sen för mig att jag skulle kika lite närmare på vattnet igen - och trillade i! Fort upp igen och upp på stenen på nytt! Det som flyter i vattnet är frömjöl.
Avslutade allt bus med att slockna på filten.

Inga kommentarer: