söndag 25 maj 2008

Mors dag

Matte och jag åkte till "mormor" för att fira henne på mors dag. Detta innebar att jag även fick hälsa på Sinus. Jag blev jätteglad när jag fick syn på honom, men han delade inte min glädje. Jag försökte busa med honom men han hoppade hela tiden upp på en hög säng där jag inte kom åthonom. Till slut gick vi ut och då fick vi springa lösa på en äng med högt gräs. Så spännande!! Matte tappade bort mig på en gång, men "mormor" såg min svansspets =)
Jag hoppade omkring och sniffade och letade efter Sinus som jag tappade bort i det höga gräset. Sinus hittade mig till slut =)
Sen visade han mig hur man gräver, vilket han lärt sig av den store mus-marodören Simson ! När vi kom hem så spelade vi nosboll en stund, men Sinus är alltför bra för mig än, men han lät mig få han bollen en liten tund innan han satte full fart och drev den runt runt i trädgården och fintade av mig flera gånger.
Efter denna lek så tog vi det lugnt och vilade oss. Jag fick inte följa med på promenad, utan stannade hemma när Sinus skulle ut och motioneras. Vi sov över och det gick bra. Jag sov på min filt bredvid matte som låg på golvet på en madrass.

Inga kommentarer: