söndag 18 maj 2008

Ännu en hundkompis

På söndagskvällen for jag och matte till Mattias för att fixa låsbultar till mattes nya fälgar samt frö att jag skulle få träffa Elsa. Första mötet gick inte så värst. Elsa talade mycket tydligt om för mig att det var hennes gård och jag var inte vatten värd. Hon ställde sig över mig och jag låg på rygg. Jag tjöt som om någon skurit mig med en slö kniv och klättrade upp i mattes knä där jag fortsatte att gallskrika. Lugnade mig efter några minuter och sen kunde jag inte låta bli att krångla mig ur matte sgrepp och försöka hälsa på elsa igen. Nu gick det bättre och efter en kort promenad ned till sjön så började vi bli kompisar.
Vi lekte en stund, men det var hemskt kallt och till slut tog matte mig till min älskade bil och bur igen där jag borrade ner mig bland filtarna. Full fart hem, ett stort lass med kvällsmat och sen sjunka ned på mattan framför kaminen! Matte hade dock en ide kvar...
Kloklippning! Det är det värsta jag vet! Jag ylar och tjuter högt hela tiden! Matte har nu hittat ett grepp som gör att jag står still så att hon i lugn och ro kan klippa min klor utan att vi brottas, men jag tjuter ändå! Efteråt släppte hon mig och jag stod bara still, helt tyst, tittade på henne och viftade på svansen! Jag kommer att vara lika besvärlig nästa vecka.
Hon vägde mig ikväll efter maten och då närmade jag mig 8 kg´s sträcket. Undrar hur stor jag blir?

Inga kommentarer: