måndag 5 maj 2008

Mattes jobb

Idag följde jag med matte till jobbet. Lät ju kul till att börja med...När vi kom dit byggde hon ihop en valphage av kompostgaller, som jag gjorde mitt bästa för att riva. Sen plötsligt befann jag mig i hagen med korgen och nallen och det var inte kul alls. Jag tjöt i himmelens sky, rent utav vrålade ut min besvikelse, framför allt när hon stängde dörren och gick ut. Tack och lov kom hon tillbaka med jämna mellanrum, men jag tjöt så fort hon gick. Till slut somnade jag utmattad. Efter en timme hämtade hon mig och vi gick ut en sväng. Hade svårt att koppla av närd et kom folk och bilar lite överallt, men till slut kissade jag i alla fall. Tillbaka upp på hennes jobb, men nu fick jag hälsa på alla tanter och farbröder som var där och tränade och jag blev snart gosehunden nr 1! Jättekul!


Hittade en mjuk boll också som jag försökte ta livet av. Efter en stund var jag tillbaka i valphagen igen och tjöt igen, men lugnade mig lite snabbare denna gång. Matte kom tillbaka igen efter en stund och sen fick jag hänga på när hon tränade med patienterna vilket var skoj, ffa när de låg ned på golvet och rullade med stora bollar. Tack och lov jobbade matte bara till 11.30 idag så sen for vi hem. Lite lunch och nu en tupplur. jag är lovad en tur i skogen sen.

Puss på er!

Sixten

1 kommentar:

Anonym sa...

Han ser ut o tycka det är rätt spännande i träningssalen 'upptäckar-sixten' :o)

/d