fredag 2 maj 2008

Övningsrunda i bilen

Idag åkte jag bil - mycket. Matte packade ryggsäcken med filt, nallen, märgben, människofika mm och stoppade in mig i buren på f.m. och sen for vi iväg. Vi åkte och åkte och jag pep de första milen, men lagom till att matte tänkte stanna och ta ut mig somnade jag, så vi åkte lite till. Skogspromenad med hopp i grönmossan stod på tur. Hittade något som jag tyckte var jätteintressant, men matte ryckte bort mig när hon såg vad det var. I hennes ögon något riktigt äckligt...jag förstår inte... I vilket fall som helst så fick jag mitt ben när vi kom tillbaka till bilen och det avnjöt jag i buren. Tvärslocknade efter det. Matte fortsatte att köra mig hit och dit i bilen men jag brydde mig inte ett dugg. Däremot var jag fruktansvärt kissnödig när vi kom hem igen, för jag hade ju inte kissat i skogen - det hade jag inte tid med.
Matte var riktigt nöjd med dagen och det verkar ju inte bli några problem att åka med till hennes jobb i nästa vecka. På måndag ska vi dit i några timmar och se om jag kan sitta i "valp-hage" medan hon tar sina patienter. Sen hoppas vi på att hennes kollega tar med sin valp Athena framöver så vi kan busa när de jobbar, jag ska bara bli vaccinerad först.

Inga kommentarer: