torsdag 1 maj 2008

Demonstration

I riktig 1:a maj anda försökte jag idag demonstrera mot mattes idé att jag ska gå i koppel när vi går på vägen samt att torka tassarna på handduken efter jag varit ute i regn, rusk och lera. Jag tror min åsikt kring dessa ämnen gick fram men det förändrade inte hennes inställning det minsta.
Det blev även en tur i skogen idag igen och det var riktigt roligt även om rundan blev något längre än mattes planering då vi gick lite fel. I skogen har jag hittills sluppit koppel och då går det utmärkt - mycket roligare och jag följer matte som en hund. Inga otäcka spår idag, men väl ösregn sista biten. Matte försökte stoppa in mig innanför jackan som skydd, men jag sprattlade för mycket. Gick själv sista biten och pep tills jag kom in i bilen. Åkte glatt hem i buren efteråt och tog en tupplur hemma.
Vi busade lite på gräsmattan på kvällen och jag jagade min boll. Sen fick jag plötsligt syn på ladan och gjorde en störtdykning mot den och lyckades precis kravla mig in under när matte kastade sig efter mig och högg tag i mina baktassar och drog fram mig igen. Jag pep och skrek - blev rädd - men sen gosade vi och jag var snart glad igen. Det sägs att Daniel har fyllt igen hålen med sten och brädor nu så jag inte ska kunna ta mig in där igen...
Matte torkade golven med moppen ikväll. Gissa om det var kul. Moppen åkte hit och dit och det gjorde jag med. Sprang som en galning efter den.
Har ätit 3 stora portioner med mat idag och nu är jag trött. Ska sussa nu. Imorgon har matte lovat en skogstur igen, om än något kortare, och så ska vi öva på att åka lite längre i bilen/buren.

Natti!
/Sixten

Inga kommentarer: