lördag 3 maj 2008

Halsband - blä!


Matte tycker jag ska lära mig gå i koppel - blä säger jag! Halsbandet kliar och jag måste springa på tre ben samtidigt som jag kliar mig med det fjärde! Jag hörde hur matte fnissade åt mig, men jag valde att ignorera detta och satte mig ner och kliade och kliade. Till slut vande jag mig och vi gick runt hela spåret utan problem. Höll mig från att kissa tills vi kom hem.


Sen var det där här med att torka tassarna....nu har jag lyckats nypa till mattes arm några gånger, vilket brukar resultera i att hon nyps tillbaka i nackskinnet på mig och det är ju inte så kul. Det går dock lite bättre allteftersom och jag har börjat förstå vad hon menar med "loss". Kommer även (oftast) när hon kallar på mig. Vi är väldigt envisa båda 2 och tyvärr väntar hon ut mig tills jag blir så nyfiken att jag liksom bara måste gå till henne och se vad som händer där. Då får jag massor med beröm och kel och det gillar jag. Hoppar upp i hennes knä och sitter sedan där lugnt.

Inga kommentarer: