söndag 18 maj 2008

Besök hos Sinus och "Mormor"

Började helgen med att ligga framför brasan på fredagskvällen - mmmmmysigt! Kaminhunden - det är jag det!
På lördagen bar det av till min "mormor" och mattes mor för att leka med Sinus. Efter lite tvekan och pip så bestämde jag mig till slut för att kliva på i deras hus och sedan gick det undan! Vi sprang hit och dit!
Lite orättvist att Sinus kan hoppa högt och komma undan på både säng och fotölj. jag skällde och pep men det hjälpte inte.
Vi busade och jag blev allt morskare under dagen. Sinus är väldigt snäll, alltför snäll kanske, och frynte på nosen ett par gånger men inte mer. Jag försökte bita honom i öronen och hoppa på hans rygg. Synd att han är så förbaskat snabb bara och än ¨så länge har jag inte en chans att hinna ifatt honom. Hoppas på at få spela "nosboll" när jag blivit lite större.
Sinus visade mig "Container-rundan" i regnet. Det var nog det enda som inte var kul med helgen - vädret. Det regnade och snöade (!) i omgångar precis hela tiden.
Ser i alla fall framemot mot nytt besök hos Sinus!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var underbart att se dig med Sinus! Sixten ,du är ju så bedårande söööt!!! Att Sinus är Ogreppbar om han vill beror ju på att han är Professionell löpare och ingen Människa kan heller ta honom. Men ni lekte ju jättefint och Sinus var helt utslagen när du och matte åkte iväg!Se'n låg han och drömde om dig; viftade svansen och sjöng Sinusvisor i sömnen!
Längtar redan efter dig och matte!!
Puss på er hälsar mormor