lördag 31 maj 2008

Simtur med Sinus

Jag tog med Sinus ner till bäcken och vi vadade runt tillsammans. Vi behövde svalka oss efter all lek.
Det är inte så djupt - för det mesta....
Men , oj! Här tog jag mig min första simtur! Gick hur bra som helst. Paddlade på och tog mig över bäcken utan problem.
Sen fortsatte leken i bäcken och jag hängde mig tvärs över Sinus. Försökte få lite lift :)
Förresten, jag har tappat 3 tänder nu och har en fjärde lös. Matte är lycklig! Detta innebär mindre vassa tänder i hennes kropp....Dessutom fick hon idag klippa mina klor utan att jag sprattlade.
Sen var det det här med musen! 4 gånger fick matte peta undan den utanför ladan. Inte särskilt rädd alls. En liten näbbmus som satt och mumsade på något. Till slut tog matte fram kameran. Hon hade för dess klappat den på ryggen utan att den brydde sig särskilt. Vi ska se om den är där imorgon igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hurra en bäck och en badkompis!
Sinus njöt för fullt,