söndag 4 maj 2008

Leja



Idag blev det utflykt till Leja naturreservat. Tidig sommarvärme och mygg stora som humlor. Hade hört att det skulle finnas orkideer och andra tjusiga blommar men vi hittade bara helt vanliga vitsippor, blåsippor och gullvivor. Ruiner efter diverse verksamhet kring vad vi antog vara koppargruvor. Det coolaste var nog att mitt uppe i skogen var det som en öken med mängder med sand, troligen någon restprodukt efter gruvorna. Superskoj att springa runt runt i. Sen hittade jag även en stor svart lerhög som jag kastade mig i och rullade runt i för allt vad jag var värd. Passade på att ge matte ett tjyvnyp också =) Efter ha sprungit hit och dit och galopperat på grusvägen som en tok snodde jag mattes muffins x 2. Sov som en stock i buren på vägen hem. Väl hemma glupade jag i mig kvällsmaten och sen somnade jag igen i soffan med matte. senare på kvällen vid 20.30 var jag dödshungrig igen och krafsade på kylskåpet och gjorde en liten dans med tillhörande skall för att matte skulle fatta att jag behövde mer mat. Skålen fylldes på och nu är jag mätt och trind och ska snart sova igen.

Imorgon väntar besök till mattes jobb.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu börjar han visa sitt rätta jag: ett omättligt glup!!!
Men så oemotståndligt söt! Stackars Brittas finger!Jaja dig säger mormor!