måndag 12 maj 2008

Helgen

Matte tyckte att den här serie-stripen påminner om mig!
Matte och jag åkte till ett naturreservat på fredagen. Vi hade med oss kaffe, bullar, ben och filt. Busade och fikade.Jag snodde bullpåsen - gifflar är min melodi! Jättemysigt var det och vi låg länge vid en vacker bäck. Det konstigaste var att på vissa pinnar längs bäcken hade någon bundit blå snören och ull-tussar. Vi funderade länge över detta och jag kunde inte låta bli att knycka en ulltuss och sedan ta livet av den. Om någon vet vad detta är så skriv gärna, vi glömde tyvärr ta en bild på dem.
Fredagkväll innebar grill-premiär. Jag var väldigt intresserad av grillen och det som bars ut för att läggas på den. Vi fick sällskap av Mattias och Samuel.
Här har jag äntligen lyckats komma åt Möllers grillbricka - tyvärr hade Daniel snott alla korvarna...
Mer promenader under helgen och denna gång såg vi en kopparsnok som matte petade på på svansen och då blev den heltokig och ringlade runt runt. Det var en underbar helg med mycket sol - riktig sommar faktiskt.
Söndagmorgon var vi trötta. Daniel hade varit magsjuk hela natten (matförgiftad?) och ingen hade väl sovit något egentligen. Matte komner och lade sig på soffan och jag la mig på henne och sen sov vi ett par timmar där.

Inga kommentarer: