lördag 27 juni 2009

Sommar!

Så har sommaren äntligen kommit till Karlskoga. Idag var det 29° varmt och det har varit nästan lika varmt tidigare i veckan med. Om man ska tro på meterologerna i Aftonbladet innebär högtryck i v. 26 att det blir en kanonsommar! In alla fall har vi haft tur, våra fantastiska vänner i familjen Andersson-Duveng har tagit med matte och mig på båtturer och friluftsteater medan husse legat borta på jobb. Vi saknar natuligtvis husse enormt, men det har liksom lättat upp stämningen lite med våra utflykter. Här ovan ses förste styrman och kapten Andersson i full färd med att avsmaka en Carlsberg 3,5 i solgasset.

Här har vi resten av familjen; Sebastian, Maja och Sara. Dessa är även skådespelare i dramat "Bjurtjän 1810"som vi såg idag.Efter nästan 8 timmar på sjön så kollapsade jag i fören på båten ( vi hade kisspaus och lunchpaus..). Matte hade skaffat en ny flytväst åt mig som passade lite bättre än den gamla, men det blev ganska varmt ändå, så vid de tillfällen som hon kände sig trygg - dvs när jag var i själva båten och inte på taket, så slapp jag ha den på eftersom vi puttrade fram i sakta mak och det var lugnt på sjön. Matte tyckte att det verkligen såg ut som om jag njöt av att ligga på taket och sola mig medan vinden sakta blåste i mina öron. När vi kom hem hade jag glupande aptit och hon fick fylla på skålen 3 gånger, vilket inte hänt sen jag var valp! Har dock inte gått upp ett hekto utan håller min matchvikt stadigt. Dock tycker både hon och jag att jag är piggare nu sen pencillinkuren inleddes.




Ikväll, lördag, for vi till Bjurtjärn för att förkovra oss i kulturen. Sara och Co satte upp en pjäs; "Bjurtjärn 1810" och det tyckte matte var intressant och underhållande. Både Sebastian och Maja deltog som skådespelare och detta med bravur!




Här ses hela ensamblen samlad. Väldigt trevligt och det enda som saknades var husse!

I övrigt verkar jag ha fått en ny polare i Sebastian för han vill gärna hålla i mitt koppel och gå med mig och det gillar jag!
Ikväll blir det husses säng och jag bara väntar på att han och Benjamin ska komma hem snart!
Imorgon blir det nog ett dopp i sjön igen.
Puss o go´natt!

Inga kommentarer: