tisdag 2 juni 2009

Basset-gödning

Matte har köpt gödning...åt mig...Eukanuba Working & Endurance + frystorkat kött. Är inte helt säker på att detta är ätbart, men jag åt åtminstone upp igårkväll och imorse kände jag att jag ville ha frukost trots allt och åt upp med viss betänklighet, dvs jag plockade en kula i taget och la på mattan innan jag åt upp den. Nu är planen tydligen en liten frukost vid 06.00 innan vi far till arbetet och sen rejäl kvällsmat vid 21.00.
Idag väger jag 16,1 kg. Som mest vägde jag 16,5 kg i vintras och har annars legat stadigt på 16,3 kg sen i höstas någon gång. Matte tycker att jag ser pigg och fräsch ut ändå. Pälsen är spegelblank och energinivån är det inget fel på - bara vikten tydligen. Vi gör i alla fall ett ärligt försök nu att tjocka till mig lite innan hösten. Om inte förr så kommer nog aptiten igång när valpen kommer så att det blir lite konkurrens. Det brukar ju funka bra när Pompe kommer hit för då slukar jag ju både min, Pompes och Sinus mat om ingen hejdar mig =)

Inga kommentarer: