lördag 13 juni 2009

Kattungarna!

Kattungarna har fått komma in från stallet för att Filur ska vänja sig och inte äta upp dem. Deår hålla till i en bur för säkerhets skull. Jag tycker att det är bättre om jag får ta hand om dem! Äntligen var det någon som öppnade buren!
De ska tvättas. Någon form av grundhygien borde upprättas tycker jag och gör mitt bästa.

Om de bara kunde stå stilla!

Så! Tvätt i fejjan.

Och sen där bak!
Har därefter legat utanför buren och vaktat dem. Slickar deras tassar och "pratar" med dem. Försökte gräva mig in genom golvet men det gick tyvärr inte.
Annars har vi hunnit med en tur till skjutbanan idag där matte fick öva lerduveskytte under uppsikt av Rutger som gav goda tips och råd. Det gick hyffsat och matte var nöjd, men det behövs mer träning.
På dagens promenad upptäckte Eva en hare som jag inte såg, men spårade på grusvägen under glatt drevskall - matte var förtjust!
Imorgon väntar mentaltest med Barbro Börjesson, hundarnas högskoleprov!




Inga kommentarer: