torsdag 11 juni 2009

Skånebesök= Sixten o Filur bus!

Så har vi då äntligen kommit till skåne igen! Hurra! Tog knappt 6 h ned med 3 stopp på vägen. Första stoppet för matte som behövde kaffe och choklad för att inte somna och köra av vägen, och de två andra stoppen för mig så jag fick sträcka och lyfta på benen. Här är vi vid Brahe hus igen, mattes favorit-stopp på vägen. Utsikten är fantastisk.
Sen kom vi fram och sen har det varit bus i stort sett non-stop inklusive den första natten och da var matte på väg att flytta ut i bilen för att få det lugnt... =) Här ovan ses jag o Filur släpa fram matte i skogen i flygande fläng!

Jag står ju på gödning numera och det är till viss hjälp med Filur som lurar vid min matskål och bara väntar att jag ska lämna den en sekund så han kan glufsa i sig. jag har ätit nästan 4 gånger så mycket torrfoder de 2 sista dagarna jämfört med hemma, men tappat 2 hg i vikt....Väger nu 16.4 kg.


Här bara väntar filur på klartecken så han kan ta resterna, vilket han fick för då hade jag hållt på i en evighet och orkade nog inte mer mat. Ett par timmar senare slank det dock ned en leverkorv utan besvär =) Har även blivit avmaskad igen för säkerhets skull, banminth + prinskorv!

Dragkampen! Jag tror det står lika för jag morrar högt och till slut släpper Filur taget. Då viftar jag nästan ikull mig själv med svansen!!

Här en videosnutt med våran lek!

Inga kommentarer: