söndag 31 maj 2009

Utställning Karlstad SBaK Mellan

Idag for jag, matte o husse till Karlstad för att se om jag utvecklats som jag ska. Solen lyste från klar himmel och det var väldigt varmt. Massor med glada bassets i olika former och väldigt mycket tikar, en del som var i löp eller i närheten, vilket frestade min nos och min hjärna.....
I min klass, unghundsklass, deltog även min bror Linardo och Motvindens Texas.
Jag hade inte den minsta lust att trava runt i någon ring när det fanns så mycket annat gott att lukta efter, utan det blev en hel del galopp och småstuds och dragande hit och dit ganska platt längs marken. Matte var inte särskilt road....
Sen skulle jag upp på ett bord och det var inte så kul det heller. Hade helt glömt bort att matte och jag tränat på det här momentet flera gånger. Dessutom ville domaren titta på mina tänder men det ville inte jag. Matte fattade ingenting då jag normalt sett låter vem som helst titta och pila och dra i mig, men inte idag inte. Till slut gick jag med på det men såg lidande ut.
Blev i alla fall mätt till 33 cm i mankhöjd, liksom min bror.
Däremot väger jag bara 16 kg i förhållande till brorsan som trodde sig väga ca 18.... Nu gäller det att ligga i hårdträning med ätandet!!!Fasen oxå.....


Linardo blev i alla fall både 1:a, CK och BIR. Min syrra blev också 1:a och bästa tik (tror jag). Imra blev också bra i något men jag missade den bedömningen... skäms på mig. Själv blev jag bara 2:a idag:
"Ädelt huvud, fina ögon, något högt ansatta och platta öron, tillräcklig hals, ännu ganska lätt och outvecklad i kroppen, kunde ha mycket bättre välvda revben, något framskjuten skuldra, kort överarm, något lösa armbågar, vid framrörelse"
Helhetsintryck: God. 2.
Domare: Monica Andersson.
(Motvindens Texas fick också en 2:a)
Hmmm... inte lika tjusigt som förra gången då mina framben var perfekta och jag hade bra öron, utmärkta proportioner och utmärkt front.....då blev det 1:a och HP.....
I alla fall blev det bästa uppfödargrupp för Kaija och det var kul, grattis! Grattis till mina syskon också!!




När jag väl kom hem svimmade jag av på gräsmattan efter ha jagat grannens katt ett varv =)
Ikväll ska jag få min mat sent och sen har jag hört ryktas om att jag ska gödas kvällstid i fortsättningen och går miste om min lilla frukost - allt för att skapa aptit och viktuppgång.
Får se vad jag väger i slutet av juni. Om jag gått upp blir det nog en tur till Ransäter för att se om det går bättre då.



1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker du är alldeles lagom kraftig, snygg och kul att skoja med! Brumma (Motvindens Ulla-Bulla)