söndag 17 maj 2009

Flytt av "mormor" o Co

Igår var det så dags att hjälpa min "mormor", KentAgent och taxarna att flytta till sitt nya radhus i Kolsva. Det gick smidigt när även mattes brorsa kom och hjälpte till att bära och greja. Han hade även med sig Kungen!! Vilken liten läckerbit! Jag ville både busa och sätta på honom. Satt med öppen mun och flämtade och skällde och ögonen vitt uppspärrade. Husse trodde att jag blivit tokig. Matte tror dock det hela beror på att jag håller på att bli könsmogen och en valp är ju lite svår att könsbestämma på doften. Antar då att jag är helt normal och att det lugnar sig efter hand - men han var hemskt fin.... =) I alla fall var radhuset fint och det kommer att bli jättebra när de kommit i ordning med alla saker. Husse ska dit och hjälpa dem att bygga staket och kanske också att lägga ett golv på vinden så det kan funka som förvaring.

På kvällen var det melodifestivals-final och vi säger grattis till Norge och Island som kom etta och tvåa. Helt klart rätt resultat. Sverige smög in på en 21:a plats och det är väl i sig inte så förvånande. Opera kanske inte är riktigt rätt i detta forum?

2 kommentarer:

Kungen sa...

Hej Sixten! Bara så du vet så växer jag snabbare än snabbast.. nästa gång vi ses ska du få dig en riktig brottningsmatch, då är jag större och starkare och kanske kan rå på en stadig kille som dig!
Bäst du ligger i hårdträning!
Hälsningar Kungen

Britta sa...

Shit pommes frites!!! Bäst att akta sig för Kungen då, eller rättare sagt: det är bäst att passa på nu att försöka knö till dig medan jag når upp =)