söndag 10 maj 2009

Lunedet

Vi gjorde en liten utflykt till Lunedet för att fika och kolla lite på djuren där. Det första vi sprang på var en kisse som inte var ett dugg rädd för mig utan lugnt satt kvar och lät mig lukta på den. Jag blev lite paff och bestämde mig för att den nog var livsfarlig och backade snabbt undan och skällde på den. Den rörde sig inte och jag sniffade lite till på den innan jag ignorerade den och gick därifrån.
Matte tror att detta är en myskanka. Sådanan ska vara bra mot mördarsniglar sägs det och hon funderar på om hon skulle skaffa ett par stycken...Själv tycker jag de ser otäcka ut.

Det här är Urban!!! Husses far heter likadant för den oinvigde... =)


Det fanns ett väldigt gammalt träd i Lunedet som man bundit ihop med järn-band. Imponerande.



Gamla fina byggnader vis slussen.
Trevligt utflyktsmål.




Inga kommentarer: