söndag 3 maj 2009

Träningen är igång

Nu har matte börjat jogga med mig på allvar. På med sele och hands-free bälte och sen bär det av. Jag har nu accepterat detta och tycker det är ganska kul. I alla fall blir jag lugn och avslappnad efteråt. Planen är ju att jag ska vara i fin form inför utställningen och sedan i god kondition till jakten i höst. Ja matte behöver ju också komma i form... i alla fall en annan form än dagens... fniss...
Igår blev det även spårträning igen, men nu var det svårt. Matte hade gjort vinklar hit och dit och bloduppehåll och återgång och det var ju så torrt ute att det var svårt med lukten. När jag till slut hittade fram så var hela klöven täckt i myror som bet mig i nosen när jag skulle ta den. Matte fick borsta av den och sen fick jag den och bar den hem i alla fall. Nu hoppas vi på lite regn så det går bättre med spårningen igen.
Idag blev det en 2 timmars runda i skogen och nu ska vi ut igen.

Inga kommentarer: