onsdag 30 juli 2008

Forts semsterresa

Vi passade på att stanna till i Lerum och hälsa på Josefina som kommit hem från Australien på besök innan hon och familjen fortsätter sin resa mot Dubai. Vi tog en promenad i skogen och naturligtvis kunde jag inte låta bli att försöka äta upp en geting varpå matte blev lite orolig och ville kolla min nos. Lyckligtvis så hände ingenting, men matte har ju kortisontabletter med sig för säkerhetsskull.
När vi äntligen efter många turer hit och dit kom fram till Traneröd i Skåne så fick jag äntligen leka lite med Filur. Här har jag brottat ned honom ordentligt! =)
Idag fick jag stanna hemma när matte begav sig till Kopparhatten igen för att kika på den vackraste platsen på jorden!
Här syns Sveriges högsta bok och ek på ca 40m.
Årtets svankull i Odensjön. En av dem var ganska aggressiv och jagade en stackars and över halva sjön tills den dök och lyckades sätta sig i säkerhet.

Inga kommentarer: