torsdag 3 juli 2008

20 v, 21 cm öron, 12 kg

Matte o Daniel gick ut och "rekade" lite vid Lilla Ramsjön. Det är tänkt att Daniel och hans arbetskompisar ska dit och ev. sova över i vindskyddet. Jättefint och mysigt. Hoppas de får kul och att det blir fint väder. Jag skulle kunna tänka mig att sova över där när jag är lite större.


Häromkvällen klippte matte gräsmattan. Jag tycker att gräsklipparen är hemsk och jag springer hit och dit. matte kallade på mig och tillslut vågade jag gå fram till henne medan den var igång, men sen sprang jag därifrån igen. Vågade sen sitta på gräsmattan när hon klippte en bit ifrån och matte var glad för det och tyckte jag var modig. jag gör på samma sätt när hon tar fram damsugaren och det kvittar om hon kelar med mig och visar att den inte är farlig, jag tror henne inte!
Sen var det det där med staketet. Jag kan precis få ut min nos och jag sitter gärna så och spanar efter hästarna hos grannen. Skäller på dem så fort jag ser dem. Spelar ingen roll att jag varit framme och hälsat på dem, de ska SKÄLLAS ut när de visar sig! Jag är allas gullegris på jobbet! Behöver bara visa mig, vifta på svansen och se bedårande ut så kommer de ner till min nivå och gosar med mig, perfekt! Här är det Reima och Inger som passar upp mig. Med mycket bus och ålande så lyckades de mäta mig med måttbandet: 21 cm långa öron från "roten" till spetsen, 67 cm lång från nos till svansrot och 30 cm svans! Väger 12 kg nu. Inte dåligt vid 20 veckors ålder. Matte mätte Reimas öron och hans var bara 6 cm, så honom slog jag med basset-längder! Ha!

Byter tänder för fullt och igår lyckades matte hitta en kindtand innan jag svalde den. har "klapprat" med käkarna några dagar nu och matte misstänker att det beror på tandbytet.
Matte går runt och njuter av allt som blommar! Underbart! Nu ska vi ut i solen igen.

Puss på er alla!

/SixtenBlixten

Inga kommentarer: