onsdag 30 juli 2008

Fjällbacka

Vi for till Fjällbacka för lite kustliv och det passade bra med tanke på ca 30° värme och strålande sol. Här ligger jag på Badholmen o spejar medan matte badar o beter sig.
Figge tvångsmös med mig på uteplatsen, inte så dumt faktiskt. Förutom att han inte delade med sig av ölen...
Vi besteg Vetteberget och det var en fantasisk utsikt och fläktade skönt.
Efter ett par dagar bar det av söderöver och vi stannade till i Falkenberg där jag olovandes tog mig en snabb strandpromenad på Skrea strand bland alla badgästerna.
Passade på at gräva ner mig i sanddynerna ordentligt. Matte hittade en vattenpump som hon tvättade rent mig under efteråt. Iskallt men härligt. Därefter var det full fart mot Laxbutilen där hundar är välkomna in på restaurangen - mycket sympatiskt ställe!

Inga kommentarer: