onsdag 23 juli 2008

forts vattenskidor i Lunger

Jag fick följa med ut i båten och det var lite spännande. Jag var inte det minsta rädd utan fann mig snabbt. Satt i fören och njöt när det gick fort, då bet/snappade jag efter luften. Matte ska skaffa mig en flytväst så hon slipper oroa sig om jag skulle ramla i.
Sen var det det där med vattenskidorna. Här ser vi Rodin gömma sig bakom en skida =)
Efter en stund åkte de in med mig till huset igen för det blev hemskt varmt i båten. Jag fick ligga hos mormor Rodin som passade upp mig medan matte o co roade sig till sjöss.
Äntligen!!! Efter otaliga försök kom Svinto till slut upp på skidorna och åkte en bra stund - hurra!
Matte vågade sig till slut i vattnet och provade hon också. Det såg nära ut ett par gånger men hon orkade inte riktigt. Hon lovar dock att komma igen.

Till slut kom även Rodin upp på skidorna och åkte lite i serpentiner efter båten tills han inte orkade mer.

Alla var nöjda med dagen som verkar vara den varmaste på länge. Nu väntar slappning i trädgården och kanske matte tar fram en öl som jag också får smaka på ;)

Inga kommentarer: