torsdag 10 juli 2008

Nosträning

Igår var vi lediga från jobbet matte och jag. Då jag mest spenderar tid i trädgården för att spara mina framben så blir jag ibland lätt uttråkad, så matte plockade fram en rådjursklöv ur frysen. Ååååååhhhh vad den luktade gott!!! Jag blev alldeles till mig och gick fram och tillbaka vid diskbänken medan den tinade. Jag pep och pep och gnällde och matte fnissade. Till slut tog hon med den ut och försvann ut geonom grinden och bakom huset. Jag ylade i högan sky när jag inte fick följa med. Efter en stund dök hon upp och jag fick följa med. Oj oj oj! Nosen i backen och full fart! Sniff sniff sniff hit och dit över tomten och sen låg den där! Den härligt oemåtståndliga klöven! Smask! Så stolt så stolt bar jag den tillbaka till huset där matte den snåljåpen tog tillbaka den, men det kändes bra att hitta den. Fick en leversnitt som belöning och sen la jag mig i solen och slappnade av - lugn och belåten.

Inga kommentarer: