torsdag 10 juli 2008

Blandad kompott

Häromdagen var det regn o rusk o rått o kallt. Matte tände i kaminen och jag var lycklig. jag är en riktig kaminhund jag! Jag busade med min gosiga kanin och sen njöt jag mest hela kvällen.
Kaninen fick sig en riktig omgånhg och jag rullade hit o dit med den. Gillar att ligga på rygg och hålla i den med tassarna medan jag biter i den och rullar fram och tillbaka.
Uppe på Rävåsen ovanför mattes jobb finns dessa rötter. skit-coolt! Man kan gå under dem, de växer liksom rakt ut i luften från åsen.Reima, den galne finnen, har en Rolls Royce! Jättefin! Matte blev riktigt impad. Jag försökte liksom stiga på men det fick jag inte.
Idag ville jag inte gå promenad alls på lunchen. Jag la mig ner hela tiden så matte fick bära mig. Tack o lov hann hon precis sätta ner mig innan jag kissade på mig =)

Inga kommentarer: