söndag 27 juli 2008

1:a semesterveckan avklarad

Veckan har gått i busets tecken. Jag gör mitt bästa för att möblera om och dra fram allt som är löst och lägga det i en stor höfg som jag sedan rullar mig på.
Det har även blivit mer fiske. Matte väntade och väntade och fick till slut upp 1 st röding som plåster på såren.
Rodin däremot var på sitt bästa fiskehumör och fick upp 7 st (+ 2 som han tappade). Matte var då redo att bryta sitt värdelösa spö och kasta det rakt i sjön! Hon bärgade sig endast pga miljöskäl...
Jag har fått en egen pool! Jag travar runt i den och svalkar mig nu när det är så varmt. Det har legat runt +30° de sista 3 dagarna.
Igår besehrade matte sin höjdrädsla och åkta upp och kikade på Örebro från Svampen. Inte så läskigt som hon trodde.
Idag bär det av mot västkusten och sen blir det nog skåne.

Inga kommentarer: