söndag 20 maj 2012

2 sommarpojkar!

 Plötsligt blev det varmt och skönt och somrigt igen. +25 grader och alldeles underbart. Hundar och unge åkte ut i trädgården. Till Max stora glädje åkte blöjan av och han kunde vara nakenfis!
 Det är Vi!
 Du och jag Sixten!
 Hörrö! Du skulle ju prata med mig!
 Jodå mamma, vi är överens!
 Sixten!!!
Här är jag ju, du får inte glömma mig!
Det gör jag aldrig, sa Sixten! inte när du kan gnissla så förtvivlat när du är på dåligt humör =)
Jag - på dåligt humör - du skämtar. jag är en sol 100 %!

Sixten hade annars en ganska lyckad dag. Han fångade en mus i trädgården som han sedan stolt visade upp för matte (då var den väldigt död och tuggad) och på kvällen hittade han åter "vår" igelkott som envisas med att bo i trädgården = Sixten skäller ut den efter noter flera gånger per dygn! Ikväll hämtade han matte för att visa upp den där den låg och vibrerade i komposthögen.

Inga kommentarer: