måndag 16 januari 2012

Tillväxt

Idag var vi på BVC för att mäta Max. Han har nu återhämtat sin viktförlust och ökat till 4040 g jämfört med födelsevikt på 3732 g. Huvudomfånget har ökat från 37 cm till 39 cm och han är nu 54½ cm lång.

 Bonus-mormor Eva kom och hjälpte oss under dagen så att matte hann ut med hundarna på en cykeltur och dessutom hann fixa lite klassiskt hushållsarbete =)
Det är tur att det finns så många inom räckhåll som kan ställa upp och hjälpa till när det kniper. Inte lätt att hinna med att aktivera två jakthundar med en liten bebbe på armen och med sambon slitandes i vårt husbygge. Massa hjärtan till er som finns där när vi behöver er!!!!

3 kommentarer:

Agneta Westman sa...

Jag tycker att bebben är så himla söt att man får lust att äta upp honom. Mera bilder vill vi ha :-)
Voff, liksom/Gruffa

EvaLena sa...

Bra att vi är 2 om mormorsjobbet!!
Max är goselurig men vi mormödrar har ju hundar o diverse annat, som tar Sin tid! Britta o hundarna måste få Sin tid och Ola skulle behöva 48tim dygn för allt sitt slit!
Så Eva och EvaLena tillsammans är perfekta mor mödrar!
Kommer i em Maxen, puss o kram!
,

annica sa...

Vilken tur att inte alla är 100:dra
mil bort.Farmor får vänta med sin insats tills vi ses. När jag ser dessa två mormödrar kramas med Max, så är det inte långt till tårarna, att inte jag finns i närheten. Men om man tänker efter,är det kanske bra också,att det inte blir för många mödrar.Jag är iallafall glad över att Britta har lite hjälp. Jag hoppas att Ola nu får lite hjälp av killarna igen.Kramar och pussar till alla och mest till Max.