söndag 15 januari 2012

Cykeltur

Hurra! Det gick bra att cykla med hundarna. Medan mormor passade Max så tog jag båda hundarna på en cykeltur i skogen och det gick alldeles utmärkt. Kändes kanske något litet i den nedre regionen när det var som mest gropigt och skumpigt, men annars gick det jättebra. Vi träffade några jägare som tyckte jag skulle släppa hundarna. Ja visst sa jag, har ni ammunition så det räcker så, då släpper jag gärna! De skrattade gott. Väl hemma möttes jag av en nöjd mormor som myst på egen hand med Max. Efter lite lunch och en kortare runda med mormor, barnvagn och hundar vinkade vi av dagens sällskapsdam. Nu ska vi vila lite innan Ola kommer hem. Han spenderar dagen med att mura på huset då det äntligen är torrväder med ett par minus. Vi hoppas på en något lugnare kommande natt. Inatt som var tyckte Max att det var en utmärkt idé att vara klarvaken hela tiden och ägna sig åt att äta. Mamma var ganska sliten imorse....

1 kommentar:

EvaLena sa...

Max är nu väldigt mkt just MAX! En helt egen person som visserligen liknar sina föräldrar men redan har blivit sig själv! Momor är helbedårad!