söndag 7 september 2008

Skånebesök

Då var man i Skåne igen. Det är toppen! Jag leker med Filur och får gå spår i skogen och det gillar jag. Matte var stolt idag när jag noga sniffade mig fram på blodspåret. Sen gjorde vi en övning där hon gömde sig och jag skulle leta upp henne. Hon visslade i en pipa på slutet, men det visade sig att jag hade svårt att lokalisera vart ljudet kom ifrån, även om jag hörde det och förstod att det var hon som kallade. Jag sprang fram och tillbaka och letade men hittade henne inte förrän hon kallade med rösten. Nu har hon fått en ny visselpipa, en sån där vallningspipa, men hon måste öva på att få ljud i den först innan vi ska försöka träna med den istället. Kanske uppfattar jag det ljudet bättre? På tal om ljud så har jag nu låtit skåne-folket njuta av min vackra stämma. Har luftat stämbanden ordentligt under stoj och stim =)
Ikväll tog vi en runda i ett gran-område där matte och jag snubblade över 2 rådjur. Jag fick sniffa i den färska legan och det var spännande! Sen gick nosen!! Sniff sniff sniff och svansen piskade runt runt! Vi gick lite fram och åter innan det var dags att återvända hemåt. Så nu har jag sniffat både på döda och levande klövar =)

Inga kommentarer: