lördag 20 september 2008

Dagen D. Är jag en basset eller inte?

Så kom äntligen 20 sept! Nu skulle vi få se om jag verkligen ser ut som en basset artesien normand ska göra eller inte. Vi fick en snabblektion av Kaia om hur jag skulle stå vid visningen och vi övade på att gå runt runt med min brorsa Linardo efter mig. Jag var mest intresserad av att kika bakåt på honom och se så att han verkligen hängde med.
Sen fick vi vänta lite medan de yngre valparna 4-6 månader visades. jag hade fullt sjå med att hälsa på så många andra hundar som jag kunde komma åt. Linardo var dock den jag hängde med mest. Träffade även bl.a. Lititia (min syrra), Hardy och Irma.
Här är jag och Linardo i ringen.
Domaren kom fram och kände och klämde på mig, kollade mina tänder mm.
Till mattes stora häpnad - jag förstår verkligen inte varför - fick jag 1:a pris/Hederspris. Sen blev jag även 2:a BIM. Tjusigt tycker jag och matte fick nästan ståpäls av stolthet!!!
Jag hade perfekta framben enligt domaren!

Inga kommentarer: