lördag 27 september 2008

Spårtträning och mer jämt-skog

Matte lade ett spår på ca 500m som jag klarade galant. Hon missade att det låg ett grävlingsgryt bara 3 m från spåret.....det missade inte jag! Sniffade nyfiket där, men efter en liten påminnelse om vad det var jag spårade egentligen så släppte jag grytet och letade snabbt upp klöven.
Jag är stiligast! Och stoltast!!! Senare på dagen bar det av till något nytt berg, Åsberget tror jag det hette. Ola tog med bössan fall i fall det skulle sitta någon tjäder i något träd, men inte en fågel syntes till.
Jag skuttade glatt efter och åt upp de sista blåbären för i år.
Skogskonst? inne i rotvältan ligger en sten som följt med när trädet ramlade. På håll såg det ut som ett skogsmonster.
Detta blev allt för denna gång i Jämtland.

Summa sumarum så var det vackert- väldigt vackert, och människorna var väldigt roliga, trevliga och varma! Hit åker vi gärna igen om vi får!

Inga kommentarer: