lördag 20 september 2008

Dagens överraskning - Pompe Piplök!

När vi kom hem till "mormor" (mattes mamma) så hade hon en överraskning för oss. Pompe!!! En liten taxvalp! Jättesöt!! Matte blev som vanligt valpsjuk och det blev jag med.
Han var bedårande! Matte busade upp honom som hon brukar och det gillade han. Sen ville han leka med mig och det gillade jag!
Efter en stund blev vi åtskillda med ett galler som jag snart rev ner.......
Lite mer bus på gräsmattan. Han fick in ett grepp på mitt ena öra och jag höll honom lite försiktigt om halsen. en mycket livlig liten krabat som jag snart ska lära lla hyss jag kan och de är många =)
Sen spelade jag och Sinus nos-boll. Hujeda mig så snabb han är och vilka dribblingar han gör. Jag försökte hönga med mendet var svårt. Till slut stod jag still och väntade in honom när han for förbi och gjorde utfall då.

Inga kommentarer: