fredag 12 september 2008

Utsällning närmar sig

Igår kom det ett brev med bekräftelse på att jag är anmäld och en nummerlapp (3) till utställningen den 20/9. Av vad jag kunde förstå ska det vara 10 valpar med i min ras. Vi får väl se vad domarna tycker om mig. Matte tycker i alla fall att jag är finast! Hon undrar dock hur det ska gå att få mig att stå still...med högburet huvud och stolt svans.....ja ja vi får väl se....

Igår fortsatte min spårträning och det gick alldeles utmärkt. Efteråt tog matte och jag en lång runda i skogen och plockade mer svamp. Jag får oftast gå lös då och det gillar jag. Då hoppar jag och leker i den djupa mossan. Igårblev jag övermodig och ville dra iväg på diverse spår efter ha startat upp nosen med spårträning så matte fick säga till mig på skarpen att ta kontroll över nosen och följa efter henne istället. Sov som en stock när vi kom hem.

Idag ska vi åter till jobbet. Jag ligger mest och sover och vilar mig då, vilket är skönt. Sen brukar Valentin komma och hälsa på. Han matar mig och leker med mig och jag är så snäll mot honom. Jag älskar barn! Naturligtvis ska jag ta min vanliga runda och pussa på en del patienter - stammisarna - de tycker att jag är så fin!

1 kommentar:

Anonym sa...

HEJ PÅ ER ALLA!!!
Troligen har ett virus norpat åt sig inloggningen på min blogg så jag kommer inte in här. Ska försöka lösa detta annars får jag starta en ny blogg.
Britta o Sixten