tisdag 23 september 2008

Skogen är mitt hem

Det är tur att matte och jag trivs bäst på samma ställe dvs i skogen. Det blir ganska långa turer numera och häromdagen följde Ola med och då hade vi kaffe och fika med oss ut. Jag går oftast utan koppel och tränar mig i stabilitet, uthållighet och styrka genom att hoppa och springa i djupa grönmossa och blåbärsris. Ibland joggar jag och matte någon km och det gillar jag. Sen får nosen sitt när matte lägger blodspår och/eller bara klövspår.
I slutet av veckan ska vi få åka med Ola till Jämtland. Kanske kan man få upp ett spår där och liksom prova på att driva lite? Fast matte är lite rädd för att det finns varg där...Vi får väl se. Det kommer ju finnas möjlighet till mycket skogsvistelse i alla fall och jag är säker på att matte packar ned både klöv och blod i min resväska.
Här ser ni mig underifrån =) Jag är på den stora stenen och matte smyger omkring nedanför.
Några av de otaliga kantareller vi plockat i år. Hela frysen full =)
Symboliskt! Sixten i mattes hjärta! Jag somnade trött på badrumsmattan medan matte var i duschen. Jag är inte så sugen på att bada inomhus, men när matte går i duschen då vill jag vara med. Jag står med tassarna på badkarskanten och ylar och kraffsar tills hon kommer ut därifrån.

Inga kommentarer: