tisdag 5 augusti 2008

24 v = 6 månader, utställning på gång

Imorgon fyller jag 24 v = 6 månader! Jag väger nu 13.6 kg och börjar så sakteliga byta färg på min rumpa från svart till ljusbrunt. Matte är oerhört stolt över mig och tycker att jag är en mycket vacker hund. Nu ska vi snart se vad övriga tycker då hon anmält mig till utsällningen i Köping den 20 september. Då är jag lite mer än 7 månader och ska visa upp mig i valpklass 6-9 månader. Hoppas då på att få återse många av mina syskon - vore hemskt skoj!
Annars ösregnar det mest nu. Igår var vi i Eskilstuna för att hälsa på en studiekamrat till matte.. Vi skulle ta en skön promenad runt vackra Sundbyholm, men det vräkte ner och vi blev genomblöta. Jag försökte gömma mig i en buske och matte blev tvungen att bära mig en bit. När vi sen äntligen vände i riktning mot bilen så satte jag full fart igen och det slutade regna när vi kom fram - typiskt.

Inga kommentarer: