söndag 10 augusti 2008

3:dje semester veckan

Sista veckan regnade det mest hela tiden. Jag har ett nytt favorit-nöje.... att jucka på min leksakshund...varje kväll övar jag på detta :)
Vi hälsade på Sinus en dag. Roligt! Vi brottades på madrassen och i trädgården och det var ett himla liv. Sov sött när vi åkte hem sen.
Nu har det regnat och varit varmt om vartannat så vi for till ett nytt ställe i skogen för att kolla kantarellbeståndet. Hittade hur mycket som helst. Matte var tvungen att sluta plocka till slut då inte påsen räckte till. Vi får nog åka dit igen en sväng.

Våra underbara vänner från Signalvägen dök upp en kortis och hälsade på och det var kul! Jag gillar barnen!! De är i precis rätt storlek för mig! Vi ska försöka hinna med ett besök hos dem igen i höst när vi åker ned för lite jaktäventyr mm.

Nu är semestern slut för den här sommaren och vi återgår till vardagen med jobb varannan dag. Planen är att träna en del spårning och lydnad under hösten och att gulla och gosa så mycket det går.

Inga kommentarer: