onsdag 20 augusti 2008

26 v; dagens mått

Idag är jag 26 veckor och egentligen 6 månader beroende på om man räknar i veckor eller månader.. Jag väger 14.7 kg. Mina öron mäter ca 20 cm, nosen ca 10 cm, svansen ca 33 cm, längd från nos till svansspets är ca 1m 20cm och min bröstkorg strax bakom frambenen är ca 56 cm. Jag är ca 33 cm hög vid skulderbladet. Jag gjorde mitt bästa med att försöka äta upp måttbandet =)
Matte försöker träna mig i att stå inför utställningen och det går så där. Jag tycker inte det är särskilt kul så vi får se hur detta slutar...
Annars är jag en stor kille nu. Pinkar oftast på tre ben och det sniffas och markeras i oändlighet under promenaderna. Mycket att "läsa" och jag måste nu lämna flera "inlägg" på "debattsidan" längs stigen.
Inatt drömde matte att någon hade stulit mig så jag fick komma upp i sängen och gosa extra länge på morgonen. Tror hon gillar mig något alldeles förskräckligt ;) Pussade henne noga och försökte säga att jag gillar henne med.

Inga kommentarer: