fredag 10 februari 2012

40 bast

 Så har man blivit 40 år. Känns riktigt bra faktiskt.Ingen ångest alls. Fick en hälsning idag, se ovan =) Helt rätt!
 Max har tillbringat dygnet med att se till att jag inte missar en minut av min 40 års dag, dvs han har hållt sig vaken mest hela tiden sedan midantt, förutom när jag fick hjälp att passa honom under fdagen när jag sprang runt som en yr höna och städade huset, handlade mm. Inatt så snörvlade, fräste och väste han mest hela tiden och fäktade vilt med armar och ben. Till slut fick jag ur mig i ren frustration: " Ditt snörvlande snörveldjur" Ola brast ut i gapskratt och själv sjönk jag ned i sängen och åtegisk till att amma min lilla guldklimp för 111 gången =)
 Så trött man blir när man ska hålla morsan vaken...
 Puss på dig mamma =)
 Sixten och Nocce njöt i solfläckarna i soffan.
40 års middagen blev isterband. Jättegott. Efteråt blev det till att försöka få Max att lugna sig från sitt ätand eoch sova lite. Här i pappas trygga famn. Mamma passar snabbt på att facebooka och blogga =) Imorgon ska det lagas middag till de närmsta. Det blir alltså ingen större fest nu, utan det blir till sommaren om jag kommer ihåg det. Nu ska jag dock ta ett glas rött och sedan blir det sängen och att återgå som napp till Max.

Inga kommentarer: