söndag 12 februari 2012

40 års middag

 Jag beslöt mig för en lugn middag hemma med bara de närmaste dvs Ola, Max, mamma, pappa och Eva.
 Max var på hugget hela kvällen och mamma och pappa fick ta turer till bordet.
 Jag fick en väl inslagen present. Påminnde om en byggsten a la huset i Forestad. Den var stenhård! Innuti fanns en systemkamera! Stackars Max - nu ska det övas :) Mamma hade med sig fotografier sen jag var liten, min doptallrik mm. Jätteroligt! Uppskattas väldigt mycket nu sedan jag själv fått barn.
 Eva fixade en smarrig chokladtårta som avnjöts med hallon och grädde.
Max och jag lagade rådjurssadel och potatisgratäng a la Per Morberg. Skar loss köttet från benet och gjorde egen fond till såsen. Blev riktigt lyckat.

1 kommentar:

annica sa...

Det skall börjas i tid, om man skall bli en bra kock.