onsdag 12 augusti 2009

Sommaren är kort, det mesta regnar bort....

Då börjar sommaren att närma sig slutet och övergå till höst = hurra!!! Jakten börjar på söndag, dvs bockjakten och sen är det inte långt till drivande med hund = ännu mer hurra!!!
Det har varit en intensiv sommar. Vi har varit i skåne 3 gånger, i Jämtland 1 gång, renoverat sovrummet, fajtats med husses dumma kund som vägrar att betala det hon är skyldig, försökt hålla oss torra i regnet, bott i husvagn, hjälpt islänningarna i deras återtåg till island mm mm. Dessutom har husse varit dålig pga bråck, men nu har det lugnat sig lite igen och han avvaktar med operation ett tag till. Vi har även betsämt oss för att flytta till skåne vilket innebär att huset ska förberedas inför försäljning, leta ny bostad i skåne, leta jobb åt matte och husse. Husse har nu full huggning och det är mattes jobb vi väntar på nu. Vi förbereder oss även inför Nocnys intåg i familjen, vilket bör bli om ca 1½ vecka.
Själv har jag haft en intensiv sommar med mentaltest, 2 utställningar, 2 viltspårprov och nu väntar ytterligare ett viltspårprov den 23/8. Jag har busat massor med Trixie, åkt båt, badat, slappat och gärna sovit fram till kl 10.00 på f.m. Sen matte började jobba igen så är det kl. 05.30 som hon vill ha upp mig, men då får hon bära ner mig medan jag sover och sedan försöka få liv i mig, vilket tar tid =)

Inga kommentarer: