måndag 24 augusti 2009

Jobb, mys o gräsklipp

Idag köpte matte en ny korg åt Nocce...den tog jag! Himla trevlig korg tycker jag, Nocce kan sova på golvet...
Nocce fick följa med till jobbet första gången idag - barnarbete sa jag till matte! Men hon brydde sig inte det minsta utan i morse fick han följa med. 07.20 kom den första patienten som vi hälsade på - det hör till jobbet att vara social. Jag visade Nocce hur man gör medan han satt och tittade på innan han fattade galoppen.

Mellan arbetspassen så får vi vara i vårt eget lekrum som matte och Mariana fixat. Vi har en korg, en "lya" massor med leksaker mm (och tidningar på golvet för säkerhets skull). Vi har även egen balkong. Det gick i alla jättebra och vi var med till lunch innan vi for hem alla 3.
Väl hemma bestämde matte sig för att klippa gräset. Jag skällde som vanligt ut gräsklipparen efter noter och la mig sedan demonstrativt ivägen hela tiden. Nocce däremot travade efter matte som en hund under hela klippningen (1500 m2) och var ganska trött efteråt. Jag försökte få honom att ligga hos mig i solen, men se det gick inte. Här en mys-bild på husse och Nocce innan husse for till Skåne i söndags.


Inga kommentarer: