söndag 23 augusti 2009

Välkommen lille Nocce!!!

I lördags for vi till Ekerö för att hämta min nye kamrat och lillebror Nochny eller Nocce som vi kallar honom. Hemfärden gick bra. Han kräktes inte men blev lite uppjagad vid ett tillfälle och bajsade lite (fast det viskar vi om....). Väl hemma var det lite oroligt till en början och han tyckte att jag var lite läskig, men det har nu släppt. ja förutom när jag gör "till attack!!!" i 180 km/h - men då rycker matte in och ryter åt mig =)
Här råkade jag visst sätta en tass mitt i plytet på honom...matte undrar hur han ska komma ihåg något om jag golvar honom hela tiden....

Men han har börjat tuffa till sig och här skäller han ut mig efter noter då jag fick tag i råttan före honom.


Han har snott min gröna flamingo och har fått för sig att den är hans. Den har blivit en favorit och det gör inget för jag har aldrig riktigt gillat den ändå, men det är ju kul med dragkamp!



Jag tycker det är riktigt kul att det äntligen kommit in en hund till i familjen. Vi kommer nog att få skitkul ihop när han blir lite större.



Inga kommentarer: