söndag 26 juli 2009

Utställning Ransäter, Basset Mellan Avdelning.

Idag for vi till Ransäter för att gå på utställning. Det visade sig vara en enorm utställning med mängder av hundar och det tog en stund att hitta rätt ring. Sen var det bara att vänta...
Äntligen blev det min tur! Nr 34. Idag skötte jag mig exemplariskt och gick så fint i ringen med högburet huvud och stolt svans.

Upp på bordet för bedömning och det gick också bra. Domaren klämde och kände på mig och jag ville mest pussa henne =)


Domare: Anne-Cathryne Almstedt
Omdömet blev:
" Storlek 33 cm. Maskulint huvud. Väl placerade öron, vacker hals och härlig längd i siluette. Vacker Roman nose. Något kort bröstkorg som ej är ok; den är inte tillräckligt rundad. Står vackert på sin front. Tillräckligt vinklad fram och bak. Vacker färg. 1.a pris unghundsklass"
Jag fick även ett extra pris; "Basset Artesien Normand Klubbens hederspris" i form av en drevprovsstart under säsongen 2009/2010. Prissumman är maximerad till 500 kr, vilket utbetalas efter att provet är genom fört.
Matte var nöjd! Nu blir det nog inte fler utställningar på ett tag. Matte har lovat att vi ska inrikta oss på att fullfölja vildspårsproven med ett ordinarie prov samt att nu satsa på drevproven istället. Om detta går bra kommer jag att ställa upp i jaktklass på utställning längre fram istället.


Inga kommentarer: