onsdag 19 november 2008

Uppdatering av nov.

Hej o hå!
Har varit seg med att uppdatera bloggen under sista veckorna. Haft fullt upp med att komma i ordning i vårt nya hem. Nu börjar saker och ting i alla fall komma på plats och vi har börjat upptäcka skogarna runt oss och det är kul. Spårträningen har kommit igång igen efter några veckors uppehåll och det gick riktigt bra häromdagen, även om jag var lite för ivrig i början och vi fick göra en omstart när jag bar iväg i full galopp åt fel håll. Igår fick jag äntligen besök av Sinus och Pompe och det var så kul!!! Vi lekte massor inomhus och sen var vi även ute på en runda i skogen. Pompe är ganska imponerande när han bär i väg över stock och sten och vattenhål trots sina korta ben. Sen morrade han förfärligt på mig när han hade snott mitt älgben som jag ville ha tillbaka. Husse släpade med sig en gammal tunna hem från skogen som vi hittade och som vi ska elda i och den skällde Pompe på och jag hjälpte också till.
Nu hoppas vi på en resa till Skåne nästa vecka och kanske kanske jag kan få driva lite då?? Snälla?!?
Idag blir det en dag hemma med husse och vi ska väl ut på en långpromenad igen. Häromdagen var vi ute i 1½ timme och när vi kom hem hade husse tappat sin mobil på vägen, så vi fick gå samma runda igen. För en gångs skull så var jag lite sömnig på kvällen ;)

Inga kommentarer: