söndag 30 november 2008

Jakt i Svarte och dödslyft.

Mmmmmm... rådjursmiddag.....................
Så var det dags för årets jakt i Svarte. Vildsvin, rådjur, änder, fasaner och hare väntades.
Från vä: Ola, Kent, Figge, Eva, Roland och Martin.
Det blåste och var ruggigt kallt. Började regna mot slutet och vi var sok ispinnar när vi åkte hem.
Dock en väldigt trevlig dag och vi ser fram emot en retur.
Det avlossades 1 skott. Med detta fick vi 1 fasan och 2 änder......Fasanen sköts, en and simmade Filur ifatt och fångade in (här kommer han upp ur vassen med den i munnen) och en fick Campus fångat in när han sökte inne i bräsket.... kanske inte helt planerat, men det är ju miljövänligt åandra sidan...


Här sniffar jag för fullt på spår längs vassen, men jag fick inte vara med och jaga idag. Bara titta på och vänja mig lite.



På kvällen firades det med ett dödslyft i soffan! Vad gör Filur tro?
Allt som allt var det en trevlig resa till Skåne. Jag fick mycket träning och det var bra. Har nu fått gå lös och spårat på egen hand några gånger, gått ett blodspår som Figge la som var ganska svårt, lite blod och längre mellanrum än vad jag provat tidigare, men det gick bra. Det bästa är nog i alla fal lekstunderna med Filur! Nu får vi se om jag kanske ska gå anlagsprov i januari...
Ikväll tuggar jag på märgben och är ganska nöjd med att vara hemma igen.




Inga kommentarer: