fredag 21 november 2008

Äntligen kyla!

Hurra! Det är kallt! Nu går jag fram som ett jehu i skogen! Det spritter i hela kroppen och jag blir så busig när det nyper lite i skinnet =) Full galopp mest hela tiden. I trädgården går jakten efter fotbollen fram och åter och sen jagar jag matte under dova skall och försöker bita henne i armen, på skoj naturligtvis. Det är så himla kul att låta riktigt farlig. Skönt är det i alla fall att slippa vada fram och bli lerig.
Idag kommer Benjamin och hälsar på och det gillar jag. Har hållit vakt vid hans rum några dagar nu, känner liksom på mig att han nog är på G hit igen. Matte tycker också det är kul med Benjamin som hon kallar bonus-barn =) Hon ska visst lära honom alla hyss hon kan...stackars pappa Ola....he he...
I alla fall trivs vi ypperligt i Karlskoga som matte tidigare kallat staden som Gud glömde, men nu måste ha omdefinierat lite. Skogarna är härliga och hittills har vi inte mött någon varg.
Med detta skickar vi även en tidig julhälsning till alla som korsat våra vägar under året, ja även till de som inte tänkt skicka samma hälsning tillbaka utan mest sitter och gräver ned sig i bitterhet...Livet är värt så mycket mer och det gör godare i själen att vara glad! Tiden här är ju inte för evigt så det är bäst att passa på att njuta!

Inga kommentarer: