fredag 23 december 2011

Lilljulafton och beräknad knyttedag

Idag är det lilljulafton och beräknad förlossningsdag. Känns inte riktigt aktuellt än. Har iofs en ganska stort och tungt tryck nedåt, men inga värkar alls än. Hade varit ganska skönt om det drog igång snart då jag börjar bli ordentligt trött på att traska om kring som en gigantisk blåval på torra land. Det hjälper inte att alla snälla männsikor säger att det är naturligt att bli stor, allt kommer att försvinna i sinom tid, du har ju en sån fin mage osv osv. Det är faktiskt ganska jobbigt psykiskt att inte kunna ta sig fram som man brukar och behöva be om hjälp med enkla ting så som att ta in ved mm. Nåväl, det är troligen värt varenda sekund när knyttet visar sin lilla nuna. Hoppas bara att den är frisk och kry. Pigg är den i alla fall och försöker som bäst att ta sig ut genom bukväggen vid naveln alternativt i ljumsken.Snälla barnmorksan igår sa att det varierar väldigt mellan bebbarna om de sparkar för fullt ända fram till förlossningen eller lugnar sig i slutet. Min kära Helen piggade upp mig med att hennes dotter sparkade även under förlossningen och medan de drog ut henne med sugklockan. Lät ju kul...

Jag fick ett sånt sött julkort på mailen som jag bara var tvungen att visa här nedan. Tack kära Gunvor och Lennart! Ni är så himla goa båda två! fast det där med att storken behöver hjälp av byggkranen för leverans är något som vi ska diskutera enskilt senare.... =)

2 kommentarer:

Lisbeth sa...

Vi kanske skämmer bort våra hundar men de är inte bortskämda... För det är ju inte samma sak ju =)Lycka Till med allt vad helgen kan föra med sig och God Jul!

Agneta Westman sa...

Hej Sixten! Tack för dina julhälsningar! Vi önskar dig, Nocce, din husse och din matte detsamma. Hoppas att du får en människovalp i julklapp. Min matte håller sina tassar för att allt ska gå bra.

God Jul och många voff, med andra ord! Gruffa