onsdag 21 december 2011

Fönster och bifftomat

 Häromdagen kom Micke och kranbilen och lyfte upp det mesta av stenen som ska bli ovanvåningen på nya delen av huset.
 Skönt att slippa bära upp allt för hand och skönt att få upp stenen ur leran! Ola tar emot på "taket".
 Vi har fått fönster!!! Ola satte in fönster och (begagnade) ytterdörrar på nya delen så att det blir tätt och så att vi kan få igång el och golvvärme och torka ut bygget.
Ser lite ut som en bunker just nu, men kommer att bli så fint när det är klart. Planen är att nya delen blir vitputsad. Den gamla delen är vi inte riktigt klara över hur den blir än i färgsättning. Våra ideer flyger fram och åter då det helst ska matchas ihop med uthuset. Nu har vi äntlígen kommit så långt att jag (Britta) har kunnat börja rita kök och badrum och börjat att välja material för interiören. Måste säga att Ikeas planeringsverktyg för kök är riktigt bra. Letar även erbjudanden över hela webben på inredning för kök, badrum, golv mm och hittat en del bra grejjor. Hemvaruhuset.se är inte så dumt faktiskt.
Angående den växande magen och knyttet så har jag hamnat i ett väldigt vaket läge nattetid. Helt omöjligt att sova längre än till kl 03.00. Därav sitter jag vid datron nu och skriver =) Har även fått en otrolig klåda över magen. Enligt boken jag fick av Åsa (Från A till bebis) beror det på ökade gallsyror i blodet (pga överbelastad lever) i kombination med uttänjd hud och muskler. Kliar som f-n gör det i alla fall och rotborsten är just nu min favorit! Magen ser ut som en bifftomat a la mastodont! Utöver det har jag tappat känseln i fingertopparna på höger hand. För ett par dagar sedan var hela handen som en kall och död fisk, men har blivit bättre igen. Troligen beror det på svullnad som trycker på nerverna i karpaltunneln och jag hoppas det släpper när knyttet kommit ut och jag kissat ur mig 10 liter...Jag har inga förvärkar än och mår på det hela taget bra. Blir trött på dagen och hundpromenaderna är lite jobbiga nu, men jag försöker gå ca 4 km i alla fall. Gått upp 20 kg i vikt vilket gör att promenaderna innebär att jag nästan kissar lika ofta som våra hanhundar när vi promenerar. Helt otroligt att man kan känna sig så nödig när det bara kommer typ 3 droppar! Beräknad förlossning är på fredag, men just nu känns det inte alls aktuellt. Hoppas jag slipper gå över tiden mer än till 1 januari....Nu ett glas o´boy och nyheterna på Aftonbladet!

1 kommentar:

annica sa...

Ja, de må jag säga, nu ser det ut att gå väldigt fort på bygget, det ser ut att bli jättebra.

Det var så kul att se allt ni gjort efter lucia, vi har inte kunnat följa er sedan lucia, då vi har haft operatörkrasch, nu är jag jätteglad, vi fick tillbaka nätet idag. Har försökt att kommentera alla dina inlägg i efterhand. Kram kram Hoppas du är hemma ännu!!