lördag 21 februari 2009

Vildsvinslakt

Vi åkte till "mormor" för att hälsa på Pompe o Sinus samt för att hämta ett mumsigt vildsvin. Började dagen med en promenad där jag försökte äta upp Pompe hela vägen...
Fortsatte tuggandet när vi kom inomhus...

Fast vi är ju väldigt fina när vi lugnar ner oss 2 sekunder...


Väl hemma började vildsvinsstyckningen. Min nos blev alldeles bortkollrad och jag kunde knappt bärga mig. Till slut fick jag en skånk att gnaga på, matte o husse kollade noga så att den var tillräckligt stabil för mig så det inte skulle bli flisor. Sen låg jag på pass utanför matkällaren och bara väntade..



Husse i full huggning =) Grisen blev nedmonterad i sina beståndsdelar och nu väntar jag bara på att det som ska bli hundmat blir klart någon gång!!

1 kommentar:

brynjalilla sa...

ojdå vildsvin vilken fest;)Dina killar alltid lika söta även med lite blod på näsan